ШКОЛА – ТЕРИТОРІЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ
ТИЖДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ
"ДО СЕРЦЯ ЙДЕ ЛИШ ТЕ, ЩО ЙДЕ ВІД СЕРЦЯ"
Протягом тижня всі бажаючі мають змогу отримати побажання толерантного
ставлення один до одного зі Скриньки побажань.
ПОНЕДІЛОК
– «День Поваги, Добра і Терпіння»
1.
Оформлення
в бібліотеці виставки-діалогу «Мистецтво жити поруч». Дизайн
експозиції – серцевина ромашки, на якій
записані запитання:
·
Що
таке толерантність?
·
Для
чого вона потрібна?
·
З
чого починається толерантність?
·
Назви
основні правила толерантності.
Відповіді
на них читачі-учні 6-9 класів знайдуть, прочитавши книги та матеріали книг та
періодики. Поруч з книгами - пелюстки квітки, на яких кожен бажаючий може
написати відповідь. Біля виставки бібліотекарю легко буде провести відверту
розмову, яка спрямує на розуміння необхідності поважати інших, навіть якщо
ці інші, що живуть поряд, відрізняються
звичками, мовою,
традиціями, поглядами.
2.
Акція «Засвіти
ліхтарик толерантності»
3.
Гра-вікторина за казками народів світу «Чарівна квітка»(1 – 4 класи)
4.
Відео-екскурсія
або заочна подорож «Світ навколо
нас»: «Прогулянка по Італії»
5.
Акція – відкритий мікрофон «Репортерська осінь»:
- Що для тебе означає бути
толерантним ?
6.
Робота шкільної пошти «Пошта добрих слів»
7.
Тренінг «Толерантність:
об’єднаймо зусилля»
8.
Підготовка та
видання інформаційного дайджесту «Щоб світ добрішим став!», який вміщуватиме
адреси і зміст сайтів з проблем толерантності, спілкування, взаємодопомоги.
ВІВТОРОК
– «День Тактовності »
1.
Проведення лідерами учнівського
самоврядування бліц-опитування «Чи живе в моїй
школі толерантність?…»;
2. Книжкова виставка - заклик «Будьмо толерантні».
Старшокласники, прочитавши книги
з виставки, зможуть прийти до висновку, що толерантність – це саме те, що
уможливлює досягнення миру, сприяє визнанню основних прав людини.
3. Колажі на теми: «Толерантність в нашому житті», «Толерантність – шлях до
культури». (Можна виконувати
на великих перервах учням 8 – 11
класів).
4. Гра-подорож «З казкою по країнах і континентах»
(1 – 4 класи)
5. Відео-екскурсія
або заочна подорож «Світ навколо нас»: «Чудо, ім’я якому – Японія»
6. Арт-тренінт
«Якого кольору толерантність»
7. Підсумковий етап
проекту «Сам собі Discovery», який передбачає Інтернет-мандрівки до
різноманітних країн. Основна ідея проекту - пробудити інтерес школярів до життя
інших народів. Протягом місяця учні школи
шукають сайти з інформацією про
країну, її історію, звичаї, спогади про неї, музичні та літературні твори, а
потім розповідають відвідувачам про свої
відкриття.
СЕРЕДА
– «День Взаєморозуміння»
1.
Акція «Обійму безкоштовно»
2.
Шкільна пошта «Мені приємно тобі сказати, що…».
3.
Конкурс костюмів «Літературні
герої різних країн». (1 – 4 класи)
4.
Відверта розмова
«Сезон дощів або не з цього світу» (на
основі книги Ганни
Микуліної) містить драматичну проблему: дівчат переслідують
однолітки, дражнять. Але оптимістичне закінчення – дівчатка знаходять дружбу
однолітків, спонукає учнів 5-7 класів
зрозуміти, що не можуть бути всі однаковими і що терпимість вкрай необхідна у
взаєминах між окремими людьми. Така
розмова дарує дітям зустріч з
інакшими, іншими, дає їм розуміння цих інших і одночасно дозволяє краще пізнати
самого себе.
У підсумку
можна разом написати «Поему про
толерантність». Всі бажаючі отримують по аркушу паперу і фломастер. Кожний
пише на своєму листі короткий рядок, з якого буде починатись поема (наприклад:
«Толерантність – це повага і впевненість в тому, що тебе зрозуміють», «Це –
можливість знайти друзів», «Таким коли-небудь стане наш світ», «Толерантність –
це непросто!» і т.ін.). Ведучий
збирає в учасників їхні аркуші і зачитує їх один за одним як поему.
Поему можна розмножити і роздати всім читачам.
5.
Вирощування «Дерева
толерантності», де на листочках діти можуть написати, як вони розуміють
принципи толерантності. Наприклад, «Потрібно поважати, розуміти, цінувати
людей, які оточують тебе», «Відноситись до людей терпиміше», «Поважати чужу
думку!» та інші.
6.
Серед
старшокласників можна провести діагностику
толерантної особистості.
ЧЕТВЕР
– «День Ввічливості»
1.
Проведення лідерами учнівського
самоврядування інтерв’ю на найкраще визначення: «Ввічливість – це…»,
«Толерантність – це…»
2.
Урок гарної поведінки «Поспішаймо творити добро», «Озирнись на свій
вчинок», гра «Давай помиримось». (1 – 4 класи)
3.
Відео-екскурсія або заочна подорож «Світ навколо
нас»: «Подорож індійськими
джунглями»
4.
Бібліотечне ток-шоу «Біла ворона». Ведуча ток-шоу у вступному слові підготує дітей до
розмови, пояснить, що у світі людських відносин трапляються моменти, коли
окремі люди не зрозумілі оточуючим, як героїня
книжки – рудоволоса Елька. Вона виділяється між своїх однолітків, як
біла ворони. А бути «білою вороною», тобто інакшою, дуже складно. Надто, якщо
це
дитина. Такі діти відчувають
себе самотніми.
«Вона якась… не з цього світу», - виносить жорстокий вирок шкільний бомонд. «Вони хочуть, щоб я була, як усі», - могла б
«Вона якась… не з цього світу», - виносить жорстокий вирок шкільний бомонд. «Вони хочуть, щоб я була, як усі», - могла б
сказати героїня
книги.
Зміст ток-шоу зводиться до простого питання:
«Якщо поруч з вами вчаться «білі ворони», то як відноситься до них, не подібних
на тебе, не таких, як всі»? Ведуча по черзі надає кожному охочому слово та
активно коментує все сказане, підводячи до висновку, що найефективнішим засобом
попередження нетерпимості є виховання поваги до інших людей, вміння співчувати.
Ток-шоу дає змогу учням висловити власні думки, погляди, обґрунтувати
своє бачення проблеми.
Толерантність означає повагу, прийняття й правильне розуміння різноманіття культур нашого світу, різних форм вираження людської індивідуальності.
Толерантність означає повагу, прийняття й правильне розуміння різноманіття культур нашого світу, різних форм вираження людської індивідуальності.
5.
Виставка
малюнків «На доброму серці тримається світ»
П’ЯТНИЦЯ
– 16 листопада – «День Толерантності: я – толерантність, ми - толерантність»
1.
Загальношкільна акція «Поділись своєю добротою» в якій беруть участь як учні так й учителі школи
(учні діляться з задоволенням своєю добротою
з учителями, а учителі зі своїми учнями отримуюючи від цього радість та гарний настрій)
2.
Виставка
демотиваторів «Посміхнись
та замислись!»
3.
Книжкова
виставка "Прекрасне
обличчя світу"
4.
Тренінг для
батьків «Як ми виховуємо
своїх дітей. Виховання толерантності в сім’ї», батьківський лекторій «Сім’я: толерантність відносин».
5.
Конкурс на найкращий рецепт (дієту) толерантності серед учнів 5 -11 класів
Наприклад «Рецепт толерантності»
Взяти велику чашу милосердя, покласти до неї
жменьку гуманізму, пригоршню терпіння, жмуток чуйності, ложку довіри.
Приправити все це умінням володіти собою і не осуджувати. Присипати умінням
слухати, щедро полити доброзичливістю. Подавати, прикрасивши почуттям гумору.
Вживати щоденно в необмеженій кількості.
Наш рецепт
толерантності допоможе:
Зберегти
планету від негод,
Розрубає
мотлох павутини,
Переріже
нитку перешкод.
Толерантне
ставлення до всього
Збереже,
врятує і спасе,
Допоможе
вгледіть перемогу,
Допоможе
витримати все.
Будь завжди
нестримним вільнодумцем,
Свої мрії
пензлем намалюй.
Освіти життя
яскравим сонцем,
Толерантний
всесвіт побудуй!
Смачного!!!
Можна подарувати дітям рекомендації та побажання зі
«Скриньки порад» Наприклад:
- будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;
- навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;
- цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
- зберігайте «своє обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою;
- прагніть завжди бути толерантними.
- навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;
- цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
- зберігайте «своє обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою;
- прагніть завжди бути толерантними.
№
з/п
|
День тижня
|
Назва заходу
|
Хто проводить
|
11.
|
Понеділок
|
Виставка-діалог «Мистецтво жити поруч»
|
Бібліотекар,
учні 6 – 9 класів
|
Акція «Засвіти ліхтарик толерантності»
|
Педагог-організатор,
Рада старшокласників учнівського
самоврядування
|
||
Гра-вікторина за казками народів світу «Чарівна квітка»
|
Класовод 1
класу, учні 1 – 4 класів
|
||
Відео-екскурсія
або заочна подорож «Світ
навколо нас»: «Прогулянка по Італії»
|
Вчитель географії, учні 5 – 6
класів
|
||
Акція – відкритий
мікрофон «Репортерська
осінь»
|
Педагог-організатор,
прес-центр
|
||
Робота шкільної пошти «Пошта добрих слів»
|
Педагог-організатор,
прес-центр
|
||
Інформаційний дайджест «Щоб світ добрішим став!»
|
Вчитель інформатики, прес-центр
|
||
Тренінг «Толерантність:
об’єднаймо зусилля»
|
Заступник директора
з ВР
|
||
22.
|
Вівторок
|
Бліц-опитування «Чи живе в
моїй школі толерантність?…»
|
Педагог-організатор,
прес-центр учнівського самоврядування
|
Книжкова
виставка - заклик «Будьмо толерантні».
|
Бібліотекар
|
||
Колажі на теми: «Толерантність в нашому житті», «Толерантність – шлях до
культури».
|
Учні та
класні керівники 7 – 11
класів
|
||
Гра-подорож «З казкою по країнах і континентах»
|
Класовод 2
класу, учні 1 – 4 класів
|
||
Відео-екскурсія або
заочна подорож «Світ навколо нас»: «Чудо, ім’я якому – Японія»
|
Вчитель географії, учні 5 – 6
класів
|
||
Арт-тренінт «Якого
кольору толерантність»
|
Заступник директора
з ВР
|
||
Підсумковий етап
проекту «Сам собі Discovery»
|
Педагог-організатор
|
||
33.
|
Середа
|
Акція
«Обійму безкоштовно»
|
Педагог-організатор,
Рада старшокласників учнівського
самоврядування
|
Шкільна
пошта «Мені приємно тобі сказати, що…»
|
Педагог-організатор,
прес-центр учнівського самоврядування
|
||
Конкурс костюмів «Літературні
герої різних країн». (1 – 4 класи)
|
Класовод 3
класу, учні 1 – 4 класів
|
||
Відверта
розмова «Сезон дощів або не з цього світу»
|
Бібліотекар,
учні 7 – 8 класів
|
||
Вирощування «Дерева
толерантності»
|
Класні керівники
та учні 5 – 6
класів
|
||
Діагностика
толерантної особистості
|
Класні керівники
та учні 9 - 11
класів
|
||
44.
|
Четвер
|
Інтерв’ю на найкраще визначення: «Ввічливість – це…»,
«Толерантність – це…»
|
Педагог-організатор,
Рада старшокласників учнівського
самоврядування
|
Ток-шоу «Біла
ворона».
|
Бібліотекар
|
||
Урок гарної поведінки «Поспішаймо творити добро»,
«Озирнись на свій вчинок», гра «Давай помиримось». (1 – 4 класи)
|
Класовод 4
класу, учні 1 – 4 класів
|
||
Відео-екскурсія або заочна подорож «Світ
навколо нас»: «Подорож індійськими джунглями»
|
Вчитель географії, учні 5 – 6
класів
|
||
Виставка малюнків «На доброму серці тримається
світ»
|
Вчитель малювання, учні 1 – 7
класів
|
||
55.
|
П’ятниця
|
Загальношкільна акція «Поділись своєю добротою»
|
Педагог-організатор,
Рада старшокласників учнівського
самоврядування
|
Виставка демотиваторів «Посміхнись та замислись!»
|
Заступник директора
з ВР
|
||
Книжкова виставка "Прекрасне обличчя світу"
|
Бібліотекар
|
||
Тренінг для батьків «Як ми виховуємо своїх дітей. Виховання
толерантності в сім’ї», батьківський
лекторій «Сім’я: толерантність відносин».
|
Класні керівники, класоводи
|
||
Конкурс на найкращий рецепт (дієту)
толерантності
|
Класні керівники
та учні 5 – 11
класів
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий