вторник, 17 ноября 2015 г.

фізкультхвилинки

« РЕЛАКСАЦІЯ  »

Сядьте  зручно, закрийте  очі. Розслабте  обличчя, руки, плечі, тіло. Тіло  важчає. Ви  почуваєте  себе  добре  і  спокійно.Ми  потрапляємо  в  країну  Здоровۥя. Роздивіться  навколо: які  там  фарби,звуки. Уявіть  собі  людей, які  там  живуть. Роздивіться  їхні  обличчя. Чим  вони  займаються? Чи хотілося  б  вам  жити  в  цій  країні? Подякуйте  країні  Здоровۥя. Поступово  повертаємося    в   клас. Відкрили  очі. Посміхнулися.



РЕЛАКСАЦІЯ « ДЯКУЮ  ТОБІ »

Учні стають у коло. Перший учень дякує якомусь однокласникові за те, чого він (вона) їх навчив(ла) на цьому уроці. Кожен наступний обирає того, ко­го ще не називали, щоб до кінця вправи всі по черзі отримали подяку. Першо­му учню дякує вчитель. Насамкінець гравці дякують оплесками одне одному за колективну роботу.


РЕЛАКСАЦІЯ « СИЛЬНІ  ДУХОМ »

Учні повторюють слова за вчителем: « Я сильна, вольова, смілива людина. Я знаю, як діяти в надзвичайній ситуації. Мій дім — моя фортеця, і в ньому я в безпеці. У мене все добре! »
Узятись за руки і разом сказати: «Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав».


« ОЗДОРОВЧА  ВПРАВА »

Очі  заплющені, тіло  розслаблене,  дихання  повільне.Учитель  спокійним  приємним  голосом  промовляє  слова, а  діти  повторюють  їх  « про  себе »:
« Кожну  клітинку мого  організму  заповнює  любов  і  спокій ».Мій  організм  бадьорий, свіжий, вевелий, працездатний.
Я  бажаю  здоровۥя  моїй  сімۥї .
Я  бажаю  здоровۥя  всім  мешканцям  мого  села.
Я  бажаю  здоровۥя  моїй  шкільній  сімۥї.
Я  бажаю  здоровۥя  нашій  планеті.
Нехай  усі  будуть  щасливі! »



« РЕЛАКСАЦІЯ »

Сядьте  зручно.Розслабтеся.Закрийте очі. Уявіть, що  навколо  багато  людей, усі  вони  різні. Кожен  розповідає  про  свою  унікальність.Ти  розумієш, що  ти – неповторний, у  тебе, як  і  в  інших, багато  гарних  якостей. Ти  посміхаєшся  собі, бо  любиш  себе; посміхаєшся  всім  людям, які  оточують  тебе. Посилаєш  їм  свою  любов. Повертаємось  на  урок. Відкриємо  очі. З посмішкою та  любовۥю дивимося  на  весь  світ.


 РУХАНКА « РУБАННЯ  ДРОВ »

Ми  багато  сиділи, спробуємо активно відпочити, будемо « рубати  дрова ».Стати так, щоб  нікому  не  заважати. Уявити  собі, що  ви  рубаєте  дрова. Показати, яка  колода, яку  потрібно  розрубати. Покласти  її  на  пеньок  і  піднімати  « сокиру » високо  над  голово.Щоразу, коли опускаєте  « сокиру », голосно вигукуйте: « Хе!».  Через  хвилину  скажіть: скільки  колод « розрубали »?
-          Що ви  зараз  відчуваєте? Який  настрій?


РУХАНКА « ЛЕБЕДИНА  ШИЯ »

Шийний  остеохондроз – причина  головного  болю, запаморочення. Перед  вправами  зробити 2 – 3 вдихи – видихи.
-          « Гілочки » - підняти  повільно  руки  вгору, зімкнути  в  замок, добре  потягнутися. Опустити  повільно  руки  вгору, зімкнути  в  замок, добре  потягнутися. Опустити  повільно  руки  вниз. Поліпшується  кровообіг  у  хребті.
-          « Так,ні, ай –я- я- яй »- так- голова вниз, назад; ні – вбоки;ай – я- я-яй- від  плеча  до  плеча. 5 – 6 р.
-          Рухи  корби – голова вправо, до  плеча, повільно  дугою  вгору  від  плеча, вниз  до грудей, потім  підборіддям  вперед  і  вгору. Так само  вліво.
-          Пишемо  носом  або  підборіддям  -  цифри, букви, можна  малювати  предмети, писати  добрі  слова: я  здоровий, я  терплячий,  я врівноважений…
-          Загойдалася  голова- повільно  вліво, вправо й  подивитися  прямо  перед  собою.
Здоровۥя  вам!





РУХАНКА « ДОЩ  У  ЛІСІ »

Діти сидять  , кисті  рук  ( долонями  вниз ) лежать на  колінах.
-          Подув  вітер  ( легкі  рухи  руками ).
-          Похолодало  ( Потирають  долоні  рук ).
-          Зашаруділо  листя ( клацання  пальцями  біля  вух ).
-          Дощ  посилюється  ( інтенсивно  плескають  долонями  по  колінах ).
Далі  повторюють  рухи  у  зворотньому  порядку  повільніше:
-          Вітер став  ущухати ( терти  долоні ).
-          Листя  менше  шарудить ( поважне  клацання  пальцями  біля   вух ).
-          Стало  тепліше  ( легкі  рухи  рук  перед  обличчям ).
-          Дощ  зменшується  ( поважно  плескають долонями по  колінах ).
-          На  землю  падають  лише  окремі  краплі  дощу ( рідкі  оплески
     долонями ).
-          Сонце  ( руки  догори ).


РУХАНКА « АВСТРАЛІЙСЬКИЙ  ДОЩ »

Усі  стають  у  коло. Ведучий  показує  рух, усі  повторюють його, поступово  приєднуючись
один  до  одного.
-          Піднімається  вітер ( потираємо  руки ).
-          Падають перші  краплини  дощу ( клацання  пальцями ).
-          Почалася  справжня  злива ( плескаємо  долонями  по  стегнах ).
-          Злива  перетворилася  на  бурю  ( топаємо ).
-          Ось  буря  стихає  ( плескаємо  долонями  по  стегнах ).
-          Закінчується  дощ, падають  останні  краплі  ( клацання  пальцями).
-          Шумить тільки  вітер  ( потираємо  долоні ).
-          Австралійський  дощ, падають  останні  краплі  ( клацання  пальцями ).
-          Шумить  тільки  вітер  ( потираємо  долоні ).
-          Австралійський  дощ  скінчився.
-          Сонце  ( усі  разом  піднімають  руки  вгору).



« РУХАНКА »

-          На  галявині  вогнище,
-          Полумۥя  стелиться  низько – низько ( присісти ),
-          Далі  вогнище  розгоряється ( піднятися ),
-          І  полумۥя  коливається  ( показати руками ).
-          Ми   взяли  водичку  прямо  із  кринички  ( нахилитися ),
-          Полили, загребли ( імітувати  руками ),
-          Із  галявини  пішли  ( крокувати ).

РУХАНКА  « ЗМІЯ »

Учитель. Однією з найнебезпечніших для людини ситуацій є укус отруй­ної змії. Зараз ми перетворимося на таку змію, але кусатиме вона не людей а свій хвіст.
Учні стають у шеренгу один за одним і кладуть руки на плечі того, хто сто­їть попереду. Перший у шерензі — голова змії, а останній — її хвіст.
Завдання для голови — упіймати хвіст. Завдання для хвоста — ухилятися щоб не бути пійманим.
Якщо голові вдалося зловити свій хвіст, останній учасник вибуває, і хвос­том стає той, хто стояв перед ним.
Через хвилину можна поміняти ролі «хвоста» і «голови».


РУХАНКА « ЗАХИЩАЄМОСЬ  ВІД  ДИНОЗАВРІВ »

Учні ходять по класу. Коли пролунає сигнал учителя: «Увага! Увага місто напали динозаври!», усі повинні зібратися щільною групою. Більшість учнів («доросле населення») беруться за руки, сховавши в середину дітей». Усі разом промовляють: «Дамо відсіч динозаврам! Захистимо  наше місто!».
Умовними жінками можуть бути дівчата, дітьми — деякі хлопчики за якоюсь ознакою (за бажанням).


РУХАНКА  « ДІМ, ГОСПОДАР, ЗЕМЛЕТРУС »

Об'єднатися в трійки. Двоє учнів беруться за руки. Вони — будинок. Один учень заходить усередину. Він — господар. За командою вчителя: «Будинок!» міняються місцями «будинки». За командою «Господар!» міняються місцями «господарі». За командою «Землетрус!» міняються місцями всі.


За сигналами вчителя групи відтворюють шум дощу, виконуючи ритмічні рухи: «Починає накрапати осінній дощик... Перші краплі падають на землю... Дощ перетворюється на зливу... Починається град... Раптом стихає... Тихі­ше... Ще тихіше... Дощ закінчився».



1 комментарий: