РУХАНКА « ПОГОДА
В ЗАНЗІБАРІ » ( у парах )
Учні, стоячи обличчям один до одного,
повторюють рухи за вчителем.
«У Занзібарі
гріє сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки
вгору, невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав
накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійнявся
вітер (руки вгору, нахили виконуються з великою амплітудою), почалася
злива (пальцірук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива
переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець (виконуються
рухи у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно».
РУХАНКА
« ВЕЛОСИПЕД І ВЕЛОСИПЕДИСТ »(під музичний супровід)
Учні об'єднуються в пари і стають одне за
одним.
Перший із них
— велосипед, другий — велосипедист. Він кладе руки на плечі першого учня.
«Велосипед» заплющує
очі і прислухається до сигналів «велосипедиста»:
•
легке натискання обома великими пальцями на хребет
означає рухатися вперед (якщо водій посилює тиск — їхати швидше);
•
натискання на ліве плече — лівий поворот (що сильніше
натискати, то крутіший поворот);
•
натискання на праве плече — правий поворот;
•
забрати руки — натиснути на гальма.
Учні хвилинку тренуються, а відтак починають рухатися.
Завдання «велосипедиста» — акуратно управляти «велосипедом» і стежити за
іншими велосипедистами, щоб уникнути зіткнення.
За якийсь час партнери
міняються ролями.
РУХАНКА « КРАСУНЯ, ЛИЦАР, ЧУДОВИСЬКО »
Учні об'єднуються у дві команди і шикуються у дві шеренги (одна навпроти
іншої). Гравці мають зобразити одного з трьох персонажів: Красуню, Лицаря або
Чудовиська.
Красуня — кокетливо
присідає у реверансі.
Лицар — робить рішучий
випад «мечем» і вигукує «У-у-у!>>.
Чудовисько — піднімає
руки вгору, загрозливо гарчить «Р-р-р!».
Команди пошепки обирають персонажа, повертаються обличчям до супротивників
і на рахунок «три» зображують того, кого вони обрали.
Перемагає Красуня,
якщо вона робить реверанс Лицарю.
Перемагає Лицар, коли
нападає на Чудовисько.
Перемагає Чудовисько у
разі нападу на Красуню.
Команда-переможець отримує один бал. Якщо обидві команди
обрали той самий персонаж, зараховується нічия.
Грають три або п'ять
разів.
—
Які типи спілкування спостерігалися у цій руханці?
РУХАНКА «
ПЕРЕШКОДИ » (під
музичний супровід)
У центрі класу — два
стільці на відстані 1,5 м .
Учні заплющують очі і
по черзі обходять ці перешкоди «вісімкою». Той. хто зачіпає перешкоду, вибуває
з гри. Інші знову стають у кінець черги. Виграє той, хто залишиться останнім.
У цю гру можна грати
двома командами. Перемагає команда, яка зачіпає менше перешкод.
РУХАНКА «
ОСТРІВЕЦЬ БЕЗПЕКИ »
Перед початком гри
вчитель промовляє:
«На дорозі острівок, Мов смугастий
килимок. Він велике право має — Пішохода захищає. Можна тут перепочити, Всі
машини пропустити. А коли дорога вільна, Можна далі йти спокійно.»
Кількість
груп — 2-4, у залежності від загальної кількості дітей і площі приміщення, де
проводиться гра. Крейдою на підлозі малюються відповідно 2-4 овали, які
нагадують за формою «острівці безпеки». За сигналом ведучого члени кожної групи
повинні швидко стати на свій «острівець безпеки». Перемагає група, члени якої
вмістяться у овалі скоріше за інших.
ОЗДОРОВЧА ВПРАВА « Поспішаємо на
виставу »
Ми
по вулиці ідемо,
Гарно
всі себе ведемо. ( Ходьба на
місці)
Ось
і «зебра », зупинись,
Вліво, вправо подивись.( Повороти головами
вліво – вправо )
Вільно
скрізь, машин нема,
Йду
по зебрі прямо
я.( Ходьба на місці ).
До
театру ми прийшли,
Зайняли
свої місця,
Почалась
вистава ця. ( Присідання ).
РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « ПРИМИРЕННЯ »
Сядьте
зручно й заплющіть
очі. Зробіть три глибоких
вдизи й видихи. Виберіть будь – яку
важливу людину, з якою
ви недавно посварилися
і на яку
ви ще досі
сердитеся.
Уявіть собі
цю людину. Зверніть увагу
на вираз її
обличчя. Який у неї
зараз настрій?
Уявіть, що ви
сіли поруч із
нею. Вам хочеться з
нею помиритися, бо вона
важлива для вас. Просто скажіть їй: « У
мене для тебе
є подарунок ». Віддайте їй
подарунок, вона усміхається і
вам стане приємно. Запамۥятайте почуття,
які виникли під
час примирення. А тепер
поступово повертаємося до
класу. Потягніться, розплющіть очі.
-
Вам важко було
попросити вибачення , пробачити?
-
Як реагував
ваш співрозмовник?
-
Як ви гадаєте, пробачення -
це ознака сили
чи слабкості?
-
Чому так важливо
пробачити іншим?
РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « КВІТКОВИЙ
ДОЩ »
( якщо
хтось з учнів
у поганому настрої
або пережив стрес )
Дитина
стає в центр
кола, опускає руки вниз, заплющює очі. Всі
навколо нього. Уявили, що на дитину
падає незвичайний дощ із тисячі
невидимих кольорових різноманітних
квітів. Діти відчувають
красу квітів, їх аромат. Учитель слідкує
за виразом обличчя
дитини, яка в ценрті
кола, і стимулює процес
гри: діти умовно можуть
додавати кількість квітів
і радіти разом
своєму подарунку дитині
у вигляді квіткового
дощу.
Гра
завершується, якщо на запитання
вчителя: « Чи достатньо квітів
тобі подарував клас? », дитина дає
позитивну відповідь.
Трошки з форматуванням треба попрацювати
ОтветитьУдалить